ŽIEMOS DAINA

Vaizdai

– Kokios bėdos, jaunuoli?

– Kultūrinės.

Giljotinuoto prancūzo kaukolė po kelių šimtmečių grįžta ant buvusio namo lentynos, praeiviai paslaugiai pakiša pervažiuoto vyro kūną po vartais, žvitrių riedutininkių rankose pranyksta miestiečių daiktai, o kaimynai tarsi kino filmą slapta stebi vieni kitų gyvenimus. Prieštarų, satyros ir švelnaus liūdesio persmelktas pasakojimas liudija netobulai žavius tikrovės sąskambius, vertybių kaitą ir istorinių pasažų beprasmybę. Groteskiškoms linksmybėms čia pasiduodama tik trokštant įveikti nykią kasdienybę. Kad taktas po takto pasigirstų sielą šildanti muzika.

„Šiame filme noriu įamžinti visas mane žavinčias gyvenimo smulkmenas: turtingųjų optimizmą, kai jie švaisto savo gyvenimus gaišdami laiką intrigoms, dviveidiškumui ir korupcijai tik tam, kad uždirbtų kuo daugiau pinigų, pamiršdami, jog nieko nėra amžino ir viskas turi pabaigą, ir vargšų svajones apie gerovę. Deja, tapę turtingi jie pasmerkti būti nelaimingi kaip ir tie, kuriems pavydėjo“, – sako režisierius Otaras Iosselianis.

Festivaliai: 
Tarptautinis Lokarno kino festivalis – dalyvavo konkursinėje programoje.

Otar Iosseliani

Otaras Iosselianis gimė 1934 m. Tbilisyje, studijavo muziką, matematiką, o tada kino meną Rusijos valstybiniame kinematografijos institute Maskvoje, vėliau emigravo į Prancūziją. Ten gyvena ir kuria nuo 1979-ųjų. Vienas žinomiausių Gruzijos kūrėjų pirmąjį ilgametražį filmą „Krentantys lapai“ pristatė 1967 m. ir pelnė Kanų kino festivalio programos „Kritikų savaitė“ FIPRESCI prizą. Filmas, išgarsinęs režisierių visoje Europoje, – „Gyveno strazdas giesmininkas“ (1970). Kritikų ir žiūrovų liaupsių sulaukė filmai „Sudie, mano karvide“ (1999), „Pirmadienio rytą“ (2002) ir „Sodai rudenį“ (2006). Režisieriaus kūrybinėje biografijoje – 11 ilgametražių filmų, pastatytų Gruzijoje ir Prancūzijoje.