ULISO ŽVILGSNIS

Vaizdai

Pirmiausia dievas sukūrė kelionę. Po to, abejonę ir nostalgiją.

Garsus režisierius po daugelio metų, praleistų JAV, grįžta į gimtąją šiaurės Graikiją. Čia planuojama surengti kontraversiškiausio jo filmo rodymą. Tačiau tikroji sugrįžimo priežastis slypi kitur. Vyras trokšta surasti tris dingusias kino juostas, kuriose graikų kino pradininkai – broliai Manakiai – užfiksavo paprastų Balkanų žmonių kadienybę. Kūrėjas pradeda ilgą odisėją per karo paženklintas ir sapniškas teritorijas savosios Itakės link… Šis filmas – tai monumentalus pasakojimas apie tapatybės paieškas. Apie ribas, kurios skiria tautas ir kultūras, apie tragišką Balkanų likimą. Apie kiną ir sudėtingus jo ryšius su istorija, politika ir realybe.
„Kiekvienas kino kūrėjas prisimena pirmąjį savo žvilgsnį pro kameros akutę. Tai akimirka, atverianti naują pasaulį. Tačiau kartais režisierius pradeda abejoti savo sugebėjimu matyti, kai žvilgsnis nebeatrodo toks teisingas ir nesuterštas“, – sakė režisierius Theodoras Angelopoulas.
Festivaliai: 

Kanų kino festivalis – dalyvavo konkursinėje programoje, pelnė Didįjį komisijos prizą, FIPRESCI apdovanojimą; Europos kino apdovanojimai – FIPRESCI apdovanojimas; Argentinos kino kritikų asociacijos apdovanojimai – geriausias užsienio filmas; Apdovanojimai „Sant Jordi“ – geriausias užsienio filmas; Apdovanojimai „Turia“ – geriausias užsienio filmas.

Theodoros Angelopoulos

Theodoras Angelopoulas gimė 1935 m. Atėnuose. Studijuodamas apie kiną net negalvojo – pradėjo teisės studijas, tačiau po karinės tarnybos perstojo į literatūrą. Sukūrė 13 pilnametražių filmų. Laimėjo šimtus skirtingų apdovanojimų, tarp kurių ir „Auksinė palmės šakelė“ už filmą „Amžinybė ir diena“. T. Angelopoulas žuvo 2012- ais, patekęs į eismo nelaimą. Paskutinis režisieriausi filmas - „Kita jūra“ – liko nebaigtas.