DABAR NEŽIŪRĖK

Vaizdai

Bažnyčios priklauso Viešpačiui, bet jis jomis nelabai rūpinasi. Gal jam yra svarbesnių dalykų?

Ramią rudens popietę mergaitė raudonu apsiaustu nerūpestingai žaidžia kieme prie tvenkinio. Jos brolis dviračiu suka ratus greta namo. Staiga jų tėvą perveria nelaimės nuojauta...

Po dukters žūties Džonas ir Laura išvyksta į rūko gaubiamą Veneciją. Džonas pasineria į bažnyčios restauravimo darbus, o Laura diena iš dienos vaikščioja apmirusio miesto gatvėmis. Netekties slegiama moteris sutinka dvi seseris. Viena jų – akloji – sakosi galinti „matyti“ ir užmegzti kontaktą su žuvusios dukters dvasia. Laura įtiki jos galia, tačiau Džonas nusiteikęs skeptiškai. Iki tos dienos, kai pats pradeda regėti vizijas, kuriose miesto užkaboriais klaidžioja mergaitė, vilkinti raudonu apsiaustu.

„Svarbiausias dalykas filme – personažų vidinė būsena. Gyvenime viskas dažnai yra ne taip, kaip atrodo. Sutuoktinių pora filme atrodo nelaiminga, išskyrus vienintelę meilės sceną. <...> Bet juk daugelis žmonių dažnai atrodo nelaimingi kartu. Iš tiesų meilė yra labai liūdnas romanas“, – sako režisierius Nicolas Roegas.

Festivaliai: 

BAFTA apdovanojimai – geriausias operatoriaus darbas, geriausio aktoriaus, geriausios aktorės, geriausio režisieriaus, geriausio montažo ir geriausio garso takelio nominacijos; Mokslinės fantastikos, fantastinių ir siaubo filmų apdovanojimai „Saturn“ – nominacija už geriausią siaubo filmą; Edgaro Allano Poe apdovanojimai – nominuotas už geriausią filmą.

Nicolas Roeg

Nicolas Roegas gimė 1928 m. Londone, Jungtinėje Karalystėje. Būdamas 19 m. pradėjo montuoti filmus, o praėjus dvylikai metų įsitvirtino kino industrijoje kaip operatorius.

Dirbo su tokiais režisieriais kaip François Truffaut, Johnas Schlesingeris ar Richardas Lesteris. 1970 m. N. Roegas pristatė savo režisūrinį debiutą „Pasirodymas“. Aštuntajame dešimtetyje sukūrė šiuos filmus: „Dabar nežiūrėk“ (1973), „Žmogus, kuris nukrito į žemę“ (1976) ir „Apsėdimas“ (1980). Kino istorijoje N. Roegas įsitvirtino kaip inovatyvus režisierius, laužantis tradicinę pasakojimo struktūrą.