Merginos – jėga! Ryškiausios „Scanoramos“ programos moterys ir jų filmai

Merginos – jėga! Ryškiausios „Scanoramos“ programos moterys ir jų filmai

Šiais metais beveik pusę „Scanoramos“ programos sudaro moterų režisierių filmai. Apie tai „Scanorama“ kvietė diskutuoti tradicinių festivalio renginių „Scanoramos“ kryptys“ diskusijoje „Moterys kino industrijoje“, o štai čia išrikiavome ryškiausius, drąsiausius, išskirtinio paminėjimo vertus filmus, kuriuos puošia stiprios moterys – filmų režisierės arba jų personažės. 

Telma, rež. Joachim Trier, Norvegija, Prancūzija, Danija, Švedija, 2017

Telma – drovi mergina, atvykusi studijuoti į Oslą. Nepažįstamame mieste ji netikėtai randa pirmąją meilę. Tačiau naujiems santykiams trukdo ne tik konservatyvios jos šeimos pažiūros, bet ir keisti pačios Telmos sugebėjimai. Kai ji nusimena ar susijaudina, pradeda dėtis nepaaiškinami ir bauginantys dalykai. Antgamtinis trileris „Telma“ – ko gero, drąsiausias ir labiausiai stebinantis pripažinto režisieriaus kūrinys.

Fantastiška moteris, Sebastián Lelio, Čilė, Vokietija, Ispanija, JAV, 2017

Transmoteris Marina dienomis dirba padavėja, o vakarais, dainuodama sodriu balsu, šokdina klubo lankytojus. Jos gyvenimas, atrodytų, klostosi puikiai, iki ištiktas širdies smūgio miršta jos mylimas vyras. Įspūdingas stiprios moters portretas atskleidžia Čilės visuomenės skaudulius.

Popiežė Joana, rež. Jean Breschand, Prancūzija, 2016

IX a. Europoje Joana, naivi ir švelni jauna moteris, po tėvo mirties pradeda dirbti perrašinėtoja vienuolyne. Netrukus ji įsimyli geraširdį vienuolį Fromentiną. Kartu jie leidžiasi į kelionę po pasaulį, kurio tikėjimas skęsta dviprasmybėse ir smurte.

Rozmari, rež. Sara Johnsen, Norvegija, Danija, Vokietija, 2016

Vestuvių įkarštyje savo pasirinkimu abejojanti nuotaka Una viešbučio tualete randa naujagimį  ir atiduoda ji į vaikų globos namus. Praėjus 16 metų,  į Unos duris pasibeldžia jauna energinga mergina: tai Rozmari, jos rastas vaikas. Abi pradeda aiškintis aplinkybes, kuriomis gimė Rozmari.

Aš nesu ragana, rež. Rungano Nyoni, Jungtinė Karalystė, Prancūzija, Vokietija, 2017

Po smulkaus incidento Afrikos kaimelyje devynmetė Šula apkaltinama raganavimu. Ją ištremia į keliaujančią raganų stovyklą, kur prigrasina, kad mėgindama pabėgti, pavirs ožka. Jos „galiomis“ nusprendžia pasinaudoti vyriausybės atstovas: jis vežioja Šulą po šalies gyventojų namus ir verčia burtais spręsti jų problemas. Anksčiau ar vėliau Šula turi nuspręsti: susitaikyti su likimu, arba siekti laisvės.

Pasvajok, rež. Rojda Sekersöz, Švedija, 2017

Gyventi Montevidėjuje – štai apie ką svajoja ketvertas merginų. Dėl šio tikslo jos pasiryžusios plėšti ir vogti. Viena jų – Mirja – ką tik išėjo iš kalėjimo ir sužinojo, kad jos motina skaičiuoja paskutines dienas. Ji nori bent pabandyti gyventi kitaip, tačiau ar geriausių draugių būrelis gali suprasti jos nerimą ir siekį pakeisti savo gyvenimą? Tai jautrus filmas apie jauną moterį, kuri sukyla prieš sunkių išbandymų nešykštintį likimą.

Nyndorfo karalienė, rež. Joya Thome, Vokietija, 2017

Dešimtmetė Lėja vasaros atostogas leidžia namuose. Ji viena pati sau važinėjasi dviračiu ir lanko seną muzikantą Marką. Vieną dieną mergaitės dėmesį atkreipia penki berniukai – išdaigininkai persikelia per dažų gamyklos tvorą baką benzino ir įsivertę laimikį į dviračio priekabą dingsta iš akiračio. Lėja išsiaiškina, kad jie stato plaustą. Mergaitėms jų būryje ne vieta, bet Lėja nesiruošia taip lengvai pasiduoti. Nuobodi vasara netikėtai tampa įsimintinu nuotykiu.