Nauja „Scanorama Shorcut“ stotelė – kūrybinės dirbtuvės Nidoje

Įkvėpę šviežių idėjų ir sužinoję daug naujo vėjuotoje Islandijoje, tarptautinių kūrybinių dirbtuvių „Scanorama Shortcut“ dalyviai keliasi į Nidą. Nidos meno kolonijoje, liepos 19–25 d., kino industrijos naujokų iš Lietuvos ir Islandijos laukia darbinga savaitė – padedami geriausių savo sričių profesionalų, jie gilinsis į naujus kūrybinio mąstymo būdus, interneto teikiamas galimybes trumpametražių filmų kūrėjams ir reklamos paslaptis, padėsiančias greičiau įsitvirtinti kino pasaulyje.

Jaunųjų trumpametražių filmų kūrėjų Nidoje laukia vertinga pažintis su kino prodiusere Marija Razgute. Apie trumpametražius filmus ji žino viską – pati aktyviai dirba kino aikštelėje, yra tarptautinio trumpametražių filmų festivalio „Vilniaus kino šortai“ organizatorė bei viena iš lietuviškų trumpametražių filmų agentūros „Lithuanian Shorts“ steigėjų. M. Razgutės patirtis ne tik praplės projekto dalyvių žinių bagažą, bet ir paskatins nedelsiant kibti į darbus. Dalyvių taip pat laukia susitikimas su režisieriumi Mindaugu Survila, pasidalinsiančiu savo sėkmės istorija. Jo filmas „Stebuklų laukas“ 2012 metais „Sidabrinės gervės“ apdovanojimuose buvo pripažintas geriausiu dokumentiniu filmu.

Sėkmingiems kino projektams gyvybiškai svarbius kūrybinio rašymo principus „Scanorama Shortcut“ mokymuose dėstys vieni žymiausių Lietuvos reklamos atstovų – reklamos agentūros „Milk“ kūrybos vadovai ir reklamos mokyklos „The Atomic Garden Vilnius“ kūrybos kurso vadovai Rimantas Stanevičius ir Antonio Bechtle. A. Bechtle ketina atskleisti įtaigaus žodžio galią, o R. Stanevičius, įvertintas žymiausiais reklamos apdovanojimais („Golden Hammer“ ir kt.), supažindins su reklamos principais, kuriuos įminus, projekto dalyvių filmai neliks nepastebėti.

Skaitmeninės reklamos specialistė Aurelija Petrauskytė, dirbanti agentūroje „Milk“ ir įkūrusi reklamos konsultacijų kompaniją „Colab“, internete jaučiais it žuvis vandenyje. „Scanorama Shortcut“ mokymuose ji papasakos, kaip, pasitelkus interneto technologijas ir socialinius kanalus (pavyzdžiui „Youtube“), ne tik paskleisti žinią apie savo filmą, bet ir užsidirbti.

14 metų mokymo patirtį turintis verslo konsultantas Indrek Maripuu iš Estijos, kurio mokymuose dalyvavo žmonės iš daugiau nei 30 pasaulio šalių, remdamasis sėkmingiausiais verslo pavyzdžiais ir asmenine patirtimi, mokys kūrybinio mąstymo ir gebėjimo suprasti auditorijos poreikius.

Derybų, emocijų ir streso valdymo paslaptis projekto dalyviams išduos asmeninio efektyvumo ir komunikacijos ekspertas, ISM vadybos ir ekonomikos universiteto dėstytojas Džiugas Dvarionas. Nuolat rengdamas derybų ir bendravimo seminarus, jis jau išugdė ne vieną verslo profesionalą Lietuvoje, todėl jo pamokos bus vertingos ir kino naujokams.

Kūrybinių dirbtuvių ciklą „Scanorama Shortcut“ rengia Europos šalių kino forumas „Scanorama“ ir Tarptautinis Reikjaviko kino festivalis (RIFF). Projektas remiamas pagal Europos ekonominės erdvės finansinius mechanizmus.